Samsung HT-D5200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-D5200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

frankpro 21-12-2012
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

Over de duurzaam heid kan ik nog niet zo veel zeggen
het geleud valt mee voor zo en setje
er zijn mogelijk heden genoeg als ze werken
en het gebruiks gemak vind ik een beetje omslagtig, je moet door erg veel menus heen om iets te willen doen

ped19 12-06-2012
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

De Samsung set aangeschaft vanwege de wifi mogelijkheden. Weliswaar middels een Samsung wifi dongle, maar het werkt.

Het uiterlijk is niet echt hypermodern. Strakke uitvoering; dat wel. Aansluiten was een fluitje van een cent; dit op een Samsung Led tv. De setup begint al vanzelf op het scherm. In eerste instantie internet setup middels UTP kabel gedaan (nu inmiddels via een dongle). Set up spreekt voor zich; duidelijke opzet.
Systeem update wordt meteen gestart. Alle instellingen zijn achteraf ook nog te wijzigen.

Geluid is iets minder dan dat ik ervaren heb met mij vorige set (Panasonic PTX-70). Maar middels de equliser zijn de geluidsinstellingen zeer goed te regelen. Wat dat betreft veel mogelijkheden.

Internetkoppeling gaat zo goed als vanzelf. Middels DNLA protocol zien de apparaten elkaar goed en de connectie is zo gemaakt. Zo ook zijn de bestanden te benaderen die op mijn laptop of NAS (CD collectie) staan. Ook internetradio is op deze manier een rijke aanvulling. Bediening moet dan wel middels het TV scherm, maar dat was ik al gewend met mijn vorige set. De Smartfuncties waren ook al op mijn tv aanwezig, dus dit is eigenlijk dubbelop. Veel functies worden niet gebruikt.

Bediening is duidelijk en zo onder de knie. Een afstandsbediening is genoeg als ik de dvd en tv wil bedienen (wel beide Samsung).

3D en blu-ray heb ik nog niet getest simpelweg omdat ik daar geen films van heb.

Kortom: een set met veel mogelijkheden voor een goede prijs (gekocht met veel korting). Nog geen min-punt ontdekt.

JVos 17-05-2012
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

Na half jaar blijft vooral het probleem met de geluidsvertraging tussen BlueRay disk speler en tv storend. Deze is niet constant, en moet dus regelmatig aangepast worden. Dat niet direct HDMI-1 uitgang wordt gekozen bij aanzetten is nu vertrouwd geworden: gewoon nog even 7x door klikken... slecht ontwerp.

JVos 27-01-2012
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

Na bijna 2 maanden had ik nog steeds niet uitgevogeld hoe ik de BD-speler direct verbinding kan laten maken met de TV. Elke keer moet ik weer door het menu klikken om HDMI-1 te kiezen. Zojuist met Samsung gebeld en te horen gekregen dat dit niet anders kan met een HDMI kabel! Even tv kijken is er dus niet bij! Slecht ontwerp.
Heb nu een Logitech Harmony 600 afstandsbedienig gekocht, maar die werkt ook nog niet vanwege hetzelfde probleem.
Trouwens de vertraging van het beeld t.o.v. het geluid is bij mij niet constant. De ene keer moet ik 75 msec kiezen, soms 150 msec. Opnieuw een boel gehannes met de afstandsbediening en de instellingen.

Ik ben helemaal klaar met deze set. Een dikke onvoldoende voor de Samsung HT-D5200.

J. Vos

Dave Smit 21-01-2012
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

Ik heb deze in eerste instantie besteld bij tvaudio.nl maar daar bleek de voorraad info niet te kloppen op de website. Keurig mn geld teruggestort gekregen.

Bij Bol.com besteld erg snel, en tot mijn aangename verbazing stond er daar dat je via Samsung 25 euro cashback en 25 euro aan Pathe tegoed kan krijgen. Mooi meegenomen dus.

De geluidskwaliteit valt me alleszins mee. Je mag natuurlijk eigenlijk niks verwachten van zo'n setje. Er kan nauwelijks een fatsoenlijke versterker in zitten en t blijf natuurlijk goedkope meuk voor een echte hifi/HT freak. Dat gezegd hebbende vind ik het geluid erg aangenaam. Ik heb tot nu toe uitsluitend films en series gekeken via de Apple TV maar het geluid was prima. Ik vind de gebruiksvriendleijkheid van de Samsung menu's ook erg prettig. Setup was in een seconde gedaan (bedraad internet). Er zitten leuke apps op zoals Facebok twitter en binnenkort dus Pathe films verhuur.

Er zitten 2 HDMI ingangen op wat betekent dat je dus 2 andere apparaten erop aan kan sluiten. Dit heb ik dus gedaan met een Apple TV. Dit ging vlekkeloos gewoon even input switchen en huppatee films in HD streamen. Kind kan de was doen.

Al met al een leuk setje. Perfekt voor de slaapkamer want ondanks het 2.1 systeem klinkt het erg ruimtelijk.

jomaflo 09-12-2011
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

Mooie set als je voor niet al te veel geld veel in huis wilt hebben.Geluid voldoet goed Radio ook al is de bediening en de presetbediening wel even uitvinden!
Zelfs na handleiding lezen is het geen set voor mensen die van plug and play houden!
Aansluiten wijst zichzelf ,maar de bediening ook van de remote control is op zijn minst gezegd gecompliceerd.Dat is een minpunt.
Maar je went eraan en je koopt dit voor beeld en geluid en daar voldoet Samsung goed aan!Als je geen Samsungtv hebt kun je niet alles toepassen vab BD-wise,maar daar valt mee te leven.

JVos 08-12-2011
Geschreven voor: Samsung HT-D5200

Deze set aangesloten op Samsung LCD tv. Prima geluid voor 2.1 set, heel veel mogelijkheden, zelfs direct internet voor downloaden van software updates, muziek en films, etc. Strakke vormgeving, zonder schijflade! De enige nadelen zijn de slechte handleiding en complexe bediening. In de handleiding staat niet duidelijk en eenvoudig uitgelegd hoe alles aangesloten moet worden. Ik heb bv een Tele2 decoder, maar het is niet duidelijk of die voor, na of parallel aan de blueray speler aangesloten moet worden. Verder worden een aantal nieuwe technieken en termen niet uitgelegd. De afstandsbediening is onnodig complex en als je gewoon tv wilt kijken moet je eerst door een menu en tig knopjes indrukken.

JVos 27-01-2012

J. Vos

Has1965 23-04-2012

Dag J.,

Ik herken het probleem en heb via "instellingen" - "weergave" de instelling "BD Wise" op "uit" gezet en ik heb er nu geen last meer van. Ik heb tot nu toe ook geen enkel nadeel ondervonden van deze instelling en wel het voordeel ontdekt. Ik hoop dat het bij jou ook werkt.
Als ik nu de boel opstart start hij direct met HDMI 1.

Erik

pnieuwenhof 28-03-2013

Even een reactie op Has1965.
Een hele goede tip, maar helaas ondersteund mijn Samsung UE40D5700 deze functie niet.
Ik zal hem dus altijd moeten blijven overzetten, of heb jij nog een andere tip? Deze zou heel welkom zijn!

PS: Ik heb geen Samsung HT-D5200, maar een HT-E5200. Al zal hier weinig verschil in zitten.